Podcastmanagementklanten, hoe vind je ze?

Hoe krijg je podcastmanagementklanten? Klanten vinden voor je podcastmanagementdiensten is voor de één heel eenvoudig, en een ander ziet er als een berg tegenop. En dan heb je natuurlijk nog vele variaties daartussenin.

Waarom je geen idee hebt hoe je podcastmanagementklanten aantrekt

Allereerst: als je dit lastig vindt, of geen idee hebt waar je moet beginnen, dan is dat niet raar, of vreemd of een brevet van onvermogen. Je herkent je vast in een van deze omschrijvingen.

  • Je bent een startende ondernemer
  • De klanten die je tot nu toe hebt gehad, zijn connecties uit je loondienstbanen
  • De klanten die je tot nu toe hebt gehad, zijn mensen waarvoor je in eerste instantie je inschreef bij de KvK
  • Je voelt je niet zeker van jezelf als het gaat om online marketing of sales, of beide
  • Je hebt nog geen (scherp) idee van wie je ideale klant is

Allemaal heel normaal en herkenbaar voor meer ondernemers dan dat jij misschien denkt.
Het voelt voor veel ondernemers namelijk niet zo heel fijn om deze kant van het ondernemerschap te laten zien.

Klanten aantrekken en de opleiding

Hoe je klanten krijgt voor podcastmanagement, is een onderwerp dat in de opleiding regelmatig terugkomt.

Vooral in de coachcalls en de 1:1-sessies met mij bespreken we het vaak. De mede-deelnemers en ik denken met je mee, delen onze ervaringen en geven leads aan elkaar door. Tips waar je iets aan hebt, zijn afhankelijk van jouw talenten, jouw ervaring met (online) ondernemerschap en jouw ideale klant.

De nummer 1 tip voor het aantrekken van podcastmanagementklanten

Er is echter één tip die ik overal en nergens roep en die elke podcastmanager vooruit helpt.

Dat is namelijk hard PODCAST roepen, overal waar je komt.

En dan uiteraard passend bij wie jij bent en waar jij komt. Podcast schreeuwen tijdens een, ik noem maar wat, in volle gang zijnde klassiek concert wordt vast niet op prijs gesteld.

Zonder gekheid: praat erover.

  • Maak je Instagram Stories? Vertel over je aanbod, vertel dat je bezig bent met de opleiding of vertel ‘desnoods’ over een podcast-aflevering die indruk op je maakte.
  • Ga je naar netwerkbijeenkomsten? Vertel dat je bezig bent met de opleiding, of dat je kan editen en het superleuk vindt om ondernemers of organisaties (je ideale klant!) hierbij te ondersteunen. Pitchen is leuk, maar het begint met praten. En vind je het ongemakkelijk? Vertel dat je met een opleiding bezig bent en vraag naar de laatste cursus of opleiding die je gesprekspartner heeft gedaan. Het gesprek kent een natuurlijk verloop en er weet weer iemand dat jij podcastmanager (in wording) bent.
  • Spreek je iemand die een podcast heeft? Toon interesse in diens podcastproces (vraag bijvoorbeeld iets over hun podcasthosting, editprogramma of doel met de podcast). Je hebt een leuk gesprek en laat zien dat je meer weet dan de gemiddelde persoon.

Dit is een heel bruikbare, maar natuurlijk wel echt algemene tip.

In de opleiding gaan we veel dieper in op hoe jij podcastmanagementklanten kunt aantrekken, hoe je je aanbod opbouwt en hoe je je aanbod kunt promoten zodat je de juiste klanten krijgt.

Meld je aan of beluister eerst de gratis mini-training Podcastmanagement